donderdag 6 april 2023

Windmolens met wieken van zonnepanelen, spiegelt en dan minder vogels die er tegenop vliegen en schoepen voor de getijden werking en in de rivieren, je had de rivier in innsbruck en st anton am arlberg moeten zien stromen, dan heb je zo goed als een perpetuum mobile en dan die door equinor goedgekeurde batterij voor groene waterstof en elektriciteit productie. Zo moet het met groene waterstof en elektriciteit lukken, een gezonde groene economie industrie, tata steel en alles wat nog nodig is aan die industrie via groene waterstof en elektrificatie, stop op olie, plastic, gas, kolen, bomenkap, een basis inkomen voor de boer van 1500 eur oplopend tot 4500 eur netto als deze ecologisch verantwoord werkt, een boer is minstens zoveel waard als minister of hoge en lage ambtenaar, ook al teveel verschillen, een goed leraar is ook zoveel waard, de varkens, kippen, kalkoenen, koeien en alle andere dieren en veeteelt ecologisch verantwoord drie sterren beter leven voor dieren keurmerk en de produktie en consumptie van vlees, kleding en andere (luxe) spullen halveren.....

Uit "De vreemde eilandbewoner" van Dick Hillenius, 1967, vond het een mooi boek over evolutie, eilanden en het habitat, de natuur, ecologie, miljoenen jaren geschiedenis in de biologie : 

Het verstoorde paradijs, het ontbreken van roofdieren 

Eilanden der gelukzaligen heetten vroeger de Canarische eilanden en Madeira. Veel eilanden en eilandgroepen hadden zulke idyllische namen. Het was -en in onze fantasie is het soms zelfs nog zo- alsof eilanden kleine paradijslijkheden zijn, afgesloten voor het kwaad. Hoewel een deel van die gelukzaligheid stellig moet worden toegeschreven aan de fantasie, die denkt dat moeilijke bereikbaarheid een kenmerk is van geluk, is er in de biologische werkelijkheid toch wel iets van waar. 

De krachten die vernietigen, ziek maken, die datgene wat ze niet te pakken kunnen krijgen inprenten met een constante angst, gereedheid tot vlucht -roofdieren, ziektekiemen, overbrengers van ziektekiemen- krijgen op eilanden pas een kans als er al een volledige, goed uitgebalanceerde dierenwereld van voornamelijk planteneters gevestigd is. Dat is wel logisch. Regeerders, belastinggaarders, rechters, politie, ambtenaren, bankiers en bandieten, allen die niet direct hun voedsel kunnen veroveren op de natuur, kunnen zich pas vestigen in gemeenschappen die daar wel -en liefst ruim- toe in staat zijn.   

Roofdieren hebben evenveel kans een ver afgelegen eiland te bereiken als planteneters. Maar de planteneter heeft veel meer kans om zich te kunnen vestigen en tot bloei te komen dan het roofdier. Komt het roofdier eerder dan de planteneter, dan is hij na enkele dagen gestorven van de honger. Komt hij veel later -wanneer de planteneter bij gebrek aan roofdieren hun vluchtinstinct hebben verloren- dan zal het roofdier in één of enkele generaties zich vol en rond kunnen eten aan de niet vluchtende planteneters, maar vooral op kleine eilanden zal de vetpot al gauw leeg gegeten zijn en dan moeten de roofdieren wéér worden afgeschreven. 

Roofdieren hebben het dus moeilijk. Men vindt ze eigenlijk alleen op de grote continenten Afrika, Amerika, Eurazië en op de daarmee nog niet zo lang geleden in verbinding staande eilanden (Indonesië tot aan Bali, Japan, Engeland etcetera, Zuid Amerika was ook een groot eiland tot de zeespiegel daalde en de roofdieren uit Noord Amerika kwamen....denk in dit verband ook aan de europeanen die de azteken, inca's en indianen uit roeiden). Eén van de opvallendste eigenschappen van de vele eilandbewoners is daardoor hun gebrek aan schuwheid. De mens laten ze tot in hun naaste omgeving komen. Zelfs op eilanden die al honderden jaren geteisterd worden door mens en mee genomen trawant (kat, hond, varken, rat etcetera) hebben sommige dieren het nóg niet geleerd te vluchten. Ze blijven rustig zitten tot de kop wordt ingeslagen of af gebeten. 











 Laatst betrapte ik me bij het ontwaken op de gedachte “wèèr  een dag” en dit moedeloos in mezelf uitgesproken. Altijd slapen, nooit meer opstaan. Eenmaal uit bed neemt de gedachte “wèèr een dag” blijmoedige vormen aan. Gelukkig wèèr een dag. 


Hvob, uit Oostenrijk, one year of madness, vooral vanaf 59.30e minuut heel bijzonder, maar het geheel ook,  https://www.youtube.com/watch?v=jVA6wlfag_w


magisch denken, thought machine 









Van: Veenendaal, M.C. van (Menno) <m.c.vanveenendaal@
Verzonden: woensdag 5 april 2023 19:23
Aan: Eline Hoogeveen 
Onderwerp: FW: Aanvraag aanpassing Vvgb stikstof N05-A

Vanwege afscheid van tim, vorige manager, 1,5 uur met twee van het team natuurvergunningen gepraat, er waren zo’n 14 mensen. Vond het leuk en vind de mail hieronder die ik wilde sturen nu wel  dramatisch en pathetisch over komen, blij dat ik die niet verstuurd heb. Misschien pas ik de mail nog aan of niet, dat ik het helemaal niet meer verstuur, die twee goede ecologen maken zich ook zorgen en zoeken ook naar oplossingen. Moet weer wat meer met mensen praten en niet zo in mijn “bubbel” zitten. Dank voor het meelezen en zo ! Goed van je ! Groet 👋



Ahoi Jennifer,

Hoop dat het je goed gaat. Zou onderstaande mail aan 20 mensen willen versturen, in de eerste plaats gericht aan Jeroen, Henk en Henk, die de nieuwe gasprojecten goedkeuren, in de cc aan het team natuurvergunningen, irene (gaat weer weg), ernestine, donné, ellen en anouk. 17 april speelt de voorlopige voorziening bij de rechtbank. Over het aantal proefboringen en locaties waar gas gewonnen wordt hieronder weet jij veel meer dan ik en of jij onderstaande misschien wat dramatisch klinkende mail zou versturen (met de mails die ik december stuurde heb ik heel veel problemen gekregen, dus ook daarom twijfel ik nog over verzenden).

Goedemiddag,

Zojuist heb ik het verweerschrift van 40 bladzijdes gelezen van ONE Dyas over N05 plus 240 bladzijdes bijlagen voor gaswinning en geld verdienen en dat wordt een “uitstekend” verweerschrift genoemd. In 2000 werd een dergelijk verweerschrift een juridisch rookgordijn genoemd binnen de Raad van State (om onder andere hebzucht te verhullen). Het gaat om gaswinning en bijbehorende financiële belangen in het verweerschrift en niet om natuur-, milieu- en klimaatbescherming (CO2 van gaswinning), en dat is begrijpelijk, daar zijn advocaten voor, het behartigen van economische zakelijke belangen. 17 april aanstaande wordt de voorlopige voorziening behandeld door de rechtbank en de rechter zal zeer waarschijnlijk meegaan met het verweerschrift van One Dyas, geen spoedeisend belang en er is reeds meer dan 20 miljoen eur geinvesteerd en er zijn/worden 3 boeren uit gekocht vanwege de stikstofoxiden.

Ik kan vanwege mijn kinderen, integriteit en mijn vertrek per 15 mei 2023 naar ander werk geen verklaring van geen bedenkingen afgeven voor deze nieuwe gaswinning en vind dat we naar groene waterstof moeten, dat kan nu.

Het afgelopen jaar heb ik naar schatting meer dan 80.000 bladzijdes gelezen aan (wetenschappelijke) rapporten, beleidsstukken, nieuwssites, passende beoordelingen, beheerplannen, natuurvergunningen, juridische uitspraken enzovoorts over natuur- en milieubescherming en klimaat. Het is mij duidelijk geworden dat we de aarde vernielen door de verbranding van olie (producten zoals plastic, diesel, benzine), kolen en gas. Volgens ESA, NASA, IPPC en andere wetenschappers kan het per 2050 al zo exponentieel opwarmen dat het over is voor de mens en de aarde (ook worden miljarden kilo’s plastic (olieproduct) in de oceanen gekieperd en (regen)wouden gekapt, de longen van de aarde). Als de permafrost van Siberië en Groenland ontdooit, dan komt methaan vrij (een veel erger broeikasgas dan CO2) en zou het over kunnen zijn voor de mensheid en de aarde vanaf 2050.

We zouden binnen 5 jaar moeten omschakelen naar groene waterstof en dat is mogelijk, als bijvoorbeeld Shell en Tata steel van de 40 miljard EUR winst 4 miljard in 4 groene waterstof fabrieken zou steken in samenwerking met de overheid. Veel van Shell is public relations en communicatie, 5% van de investeringen van shell gaan naar “nieuwe alternatieve” energie, 95% van de investeringen gaan naar fossiele energie.

Als proef eerst 1 groene waterstof fabriek bij Tata steel, 1 in de Eemshaven ter vervanging van de LNG-installatie, 1 in de Maashaven, ook ter vervanging van de LNG installatie en 1 bij Vlissingen-Middelburg voor de industrie van Dow en Yara kunstmest enzovoorts. Er zijn initiatieven bij ezk en i&w, er wordt aan gewerkt, maar stroperig en moeizaam en als de industrie niet meewerkt, dan is het een onbegonnen zaak, een olietanker zwemmend de andere richting op duwen. Ook volgens bronnen als TNO is waterstof een uitstekend alternatief voor aardgas,

Waterstof als alternatief voor aardgas | TNO

(Jennifer ?) Er wordt momenteel op 20-30 locaties in de Noordzee en Waddenzee gas gewonnen en men wil proefboringen doen op zo’n 10-20 locaties in de Waddenzee en Noordzee. Deze proefprojecten duren twee/drie jaar voor er gas gewonnen kan worden, dat is schadelijk voor de natuur en de verbranding/affakkelen van het gas zorgt voor opwarming/veel CO2. Deze investeringen kunnen dus beter worden ingezet voor groene waterstof fabrieken, die zeker met investeringen van shell ook binnen 3 jaar gerealiseerd kunnen worden. 

Ook bestaat er reeds een zeer goede waterstof/elektriciteit batterij, dus de mogelijkheden om de planeet aarde te redden zijn er,

 

Koplopers: De Arnhemse batterij die stroom én waterstof kan maken | Klimaat | NU.nl


Mij valt een zekere verstarring en immobiliteit op bij 1 van de grootste wereldproblemen, naast poetin, hebzucht en toenemende autocratie. Volgens Dick Hillenius zijn ambtenaren en juristen de eersten om zich op te stellen tussen droom en daad; tussen droom en daad staan wetten, bureaucratie, verstarring, ijdelheid, hebzucht, angst en stupiditeit in de weg.

Zo heb ik het afgelopen jaar ook gezien dat (mr.) Fred Teeven beweert bus chauffeur te zijn, terwijl hij bij LNV in opdracht van One Dyas komt lobbyen voor nog meer gas, bekend van de “bonnetjesaffaire”, die Nederland 5 miljoen EUR aan belastinggeld kostte plus 25 miljoen EUR aan onderzoek en uren daarna, men is nogal kort van memorie blijkbaar.

Een ander voorbeeld is (ir.) Kees Slingeland, voorzitter van de MER commissie, die weg moest bij de landbouw universiteit Wageningen, omdat het hem om bedrijfsmatig geld verdienen ging en hij niets gaf om het milieu en de natuur. Ik zie erg veel belangenverstrengeling alom. Jan vertelde mij dat het beter is om gas te winnen in Nederland dan het uit bijvoorbeeld Qatar te halen, nog beter is het om nu over te schakelen op groene waterstof. Ook zei hij dat we 3 kolencentrales hebben in Nederland en dat er 180 gebouwd gaan worden in China en dat we daarom deze drie kolencentrales open moeten houden in Nederland. Dat is volgens mij lemmingen gedrag (bedacht door de makers van disney, waarbij lemmingen over de klippen gesmeten werden, dat doen ze niet echt, alleen de mens kan de wereld zo naar zijn mallemoer helpen). Misschien kan er vanuit Nederland en Europa en andere initiatieven een vonk over springen naar de rest van de wereld door meer in te zetten op groene energie, dat is mijn hoop en droom.

Over Kees Slingeland:  

Hoogleraren wippen directeur Alterra | Trouw

 

“The best weapon of a dictatorship is secrecy, but the best weapon of a democracy should be the weapon of openness.” Niels Bohr

 

“If we use our fuel to get our power, we are living on our capital and exhausting it rapidly. This method is barbarous and wantonly wasteful, and will have to be stopped in the interest of coming generations. The heat of the sun's rays represents an immense amount of energy”.... combined with hydrogen H2 ? .... Nikola Tesla

Een nieuw ontwikkelde elektrolyser kan #waterstof uit zout water produceren. Een team uit Australië, China en de VS heeft een methode ontwikkeld om dit zonder voorbehandeling te doen. Dit opent de weg naar grootschalige groene #waterstofproductie op zee.

Als de schepen (meest vervuilende vervoermiddel op aarde) varen op groene waterstof brandstofcellen of elektriciteit van groene waterstof, stop op olie, plastic, gas en kolen, dan zijn we voorlopig gered (poetin en andere gevaren).                          

Wetenschappers luidden in een IPCC-rapport voor de honderdduizendste keer de noodklok:  

'Alarmerende boodschap: wereld doet te weinig tegen klimaatverandering'

Ik begreep het geschreeuw van de man. Die man, die stond symbool voor de wetenschappers die hun apocalyptische doch zéér realistische waarschuwingen keer op keer op keer tegen dovemansoren blijken te richten. En ik… ik stond met mijn iPhone-oortjes symbool voor de politici die straks de provincies gaan bestieren en het stikstofbeleid zullen vertragen. Ik stond symbool voor Rutte & consorten die zich het 'groenste kabinet ooit' noemen, maar de meeste klimaatdoelen niet halen.

Ik was de Shell-top die enkel naar winst omkijkt. 

Ik was daar, in dat weiland, de baas van Tata Steel die naar hartenlust giftige gassen blijft uitstoten. Ik was de Shell-top die enkel naar winst omkijkt, de Esso-Exxon, Mobil, BP, Total enzovoorts baas die geen haar beter is, de KLM-directeur met een ongezonde voorliefde voor groei, de winkelketen met een groot talent voor ongegeneerde hypocriete greenwashing.

Ik was de producent van onnodig grote en vervuilende SUV's, ik was de Eneco-top met zijn energiecentrale, ik was de CEO van de bank die leningen voor olie en gas aanbiedt.

Laat deze driehonderdduizendste wetenschappelijke waarschuwing van het IPCC hetzelfde effect hebben op de politici, de CEO's, de topmannen, de hoge piefen, de bazen. Laat ze zich schamen en daarnaar handelen, laat het nadreunen in hun hoofden:

"Je verpest al het moois."

Lisanne van Sadelhoff

  



 


 


 





Heel opmerkelijk, een foto van mijn oog in 2019 onderweg naar of in Denemarken. Ik herken er het gezicht van mijn zoon David C. Hoogeveen in van 5-10 jaar, hij was toen 19 jaar.








Heel opmerkelijk, een foto van mijn oog in 2019 onderweg naar of in Denemarken. Ik herken er het gezicht van mijn zoon David C. Hoogeveen van 5-10 jaar in, hij was toen 19 jaar.




 

Van: (Jan) 
Verzonden: dinsdag 4 april 2023 08:03
Aan: M.C. van (Menno)
; ing. R.M. (Ron) 
Onderwerp: RE: Aanvraag aanpassing Vvgb stikstof N05-A

Dank morgen even over praten

Van: Verschreiver, M.C.
Verzonden: maandag 3 april 2023 16:53
Aan: R (Ron)
; (Jan) 
Onderwerp: FW: Aanvraag aanpassing Vvgb stikstof N05-A

Goede middag,

Hieronder de e-mails die ik ontving van Hanneke van One Dyas. Ik zou als volgt uiterlijk woensdag 16.00 uur willen reageren,

Kunnen jullie je akkoord geven of verbeteren ? 

Geachte mevrouw VdB,

 Dank voor de toegezonden informatie. Zoals ik twee weken geleden telefonisch heb aangegeven zullen deze stukken intern beoordeeld moeten worden. Wij kunnen niet voor 17 april 2023 aangeven dat er dan zicht is op een aangepaste VVGB, maar uw stukken zullen wel doorgestuurd worden door Jeroen, die procedeert en deze zaak begeleidt.

Met vriendelijke groeten,    Menno 


Van: Hanneke 
Verzonden: maandag 3 april 2023 13:51
Aan: mijnbouwvergunningen <
mijnbouwvergunningen@minezk.nl>
CC: (Henk)
 Veen M.C.; Jeroen 
Onderwerp: RE: Aanvraag aanpassing Vvgb stikstof N05-A

Beste Henk, Menno,

Ik twijfelde of ik jullie wel alle relevante informatie had gestuurd. Ik heb daarom alle documenten die betrekking hebben op de PB en de saldogevers in een link gezet.

PB extern salderen

https://fileshare.onedyas.com/fl/D9LQORaR0N

Mocht er toch nog informatie missen, dan hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,

Hanneke 

 

From: Hanneke 
Sent: Thursday, 30 March 2023 12:08
To: Mijnbouw vergunningen <
mijnbouwvergunningen@minezk.nl>
Cc: (Henk)
;  M.C. van (Menno);  Jeroen
Subject: Aanvraag aanpassing Vvgb stikstof N05-A
Importance: High

Geachte heren, beste Henk, Menno,

Zoals gisteren besproken hierbij het verzoek tot aanpassing van de Vvgb behorend bij de Wabo-vergunning voor N05-A. Het verzoek betreft de externe saldering van de stikstofdepositie die veroorzaakt wordt in de aanlegfase.

Het verzoek bestaat uit een passende beoordeling, een onderbouwing van de berekening, diverse AERIUS-berekeningen en de overeenkomsten met de saldogevende boeren.

Ik heb de AERIUS berekeningen apart bijgevoegd, zodat deze in te lezen zijn in het programma.

Ik hoor graag of er naast de overeenkomsten met de boeren nog meer data van hen nodig zijn.

We hebben zojuist gehoord dat de zitting zeer waarschijnlijk op 17 april 2023 zou zijn. Het zou heel fijn zijn als er dan zicht is op een aangepaste vvgb.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag.

Vriendelijk groet,

Hanneke

Senior Legal Counsel 

Hanneke. .

UNStudio, 7th Floor
Parnassusweg  
Amsterdam
The Netherlands

The information transferred by this e-mail is solely for the intended recipient(s). Any disclosure, copying, distribution of this e-mail by and to others is not allowed. If you are not an intended recipient, please delete this e-mail and notify the sender, ONE-Dyas B.V. Commercial Register number 33211110







Three laws by Arthur C Clarke, the third: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic. Variation (shermer’s last law): Any sufficiently advanced extraterrestrial intelligence is indistinguishable from magic/god(dess)s. contrapositive of the third law is "Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced."






Vanaf 14 april 


Bah, al die ijdelheid en stupiditeit. Soms zo’n walging. En dan zie je ines, zo’n vrouw moet dg, minister, premier zijn. En meer, godin. Hm, dat zo op een voetstuk zetten is vaak of altijd verkeerd afgelopen, maar ze is enorm knap, lief, vriendelijk en warm en die laatste drie had barbara eigenlijk niet, astrid wel. Kletskakelkop, oh, wat is die “(rijks)overheid” toch afgrijselijk ? Blij dat ze me gered hebben met een vaste baan en dat ik terug mocht keren, vergeet dat niet. 


Ik ben beter aan het worden, maar schaam me voor Ines vanwege huis, geen vrienden en 2018-2020. En een beetje trots voor 5%, 80% verdriet en schaamte en dat ik af en toe vind dat ik een goede functie ergens had moeten krijgen en de sav lohmanlaan 226 had moeten houden met Hyundai tucson voor de deur. En frustratie, teleurstelling en eenzaamheid. En dat ik me ook regelmatig zo’n sufferd vind. 


Maar goed, Jesaia Sjaak Allah Swart is groot ken eT niet schele 


Vanaf 1 uur 08 minuut en verder, niet goed, niet slecht "at the beginning of the 21st century computer technology is felt everywhere"....en vanaf 1 uur en 20ste minuut .... stomme tyfus muziek en tering herrie na een poos....


 https://m.youtube.com/watch?v=tuzWZj2WqSI&t=2574s


Zondag 17 april, zeer plezierige wandeling met Ines, ik wou dat ze mijn vrouw was/werd. Oef, dat is meteen wel heel veel, mooi dat ik me zo goed en prettig voel bij een vrouw, dat had ik met Astrid voor het laatst, begin 2019. En dat is ook een bron van onzekerheid en wat moet ik nou toch, dat gevoel had ik maandagochtend weer sterk, dat stupide werk, schitterende getrouwde ines, ik en het woeden van de wereld…..en frustratie over werk, woning en auto. Zou dolblij moeten zijn dat ik liefde en verliefdheid kan voelen, maar dat maakt dus ook onzeker. En dan denk ik ook dat als ik nu een financieel rijk man was geweest, dan had ik ines kunnen schaken en dat is niet zo. En volgende week is ze vanaf zaterdag weg en ze is (misschien) te mooi voor mij. Kots soms van mezelf, ook zoiets, dat continu malen, stomme woning, stomme werk, stomme ik, verlangen naar eeuwige rust. 


https://sochicken.nl/gelukkig-worden-en-blij-zijn


Mooiste zondag gehad (beetje koud), nu overvalt me dat klote werk weer, je niet zo makkelijk van je stuk laten brengen, je wordt ervoor betaald. O, wat een vreselijk ziek makend gezeur. Dat was bij bzk veel minder zo, bij de tuchtcolleges iets meer, cibg ramp, raad rechtspraak shit, vws sonnema tas ook niet leuk, college bescherming persoonsgegevens (privacy)  kreeg ik wat van die valse krengen, plus 90% vrouwen bij elkaar is een ramp en dat vinden ze zelf ook (met werk, profesioneel mutss), mooi dat ik er toen 2/3 maanden tussen uit kon, 2010, daarvoor aanbesteding, 2008-2009 bij ez, was ook flut, steeds beter oplopend tot top infomil het volgende curriculum vitae belastingplan vrom 2007, nea 2005-2006, vrom inspectie top 2002-2005, raad van state 2000-2002, nma, senter, heel matig, niet leuk 1999-2000, top infomil 1996-1999, gemeente monster ok 1993-1996, vng heel matig 1991-1993, american express ok 1990-1991, een willoze losgeslagen boei op een kolkende zee, blij dat ik werk had en heb. 


En ondanks uit eten met kinderen, Ines en dat ik dingen doe en bezig ben blijf ik (soms ellendig, soms ook heerlijk, niet meer scheldende david of zeurende annemieke) eenzaam. En gebabbeld met ouders, mooi dat et nog kan. Niet zo somber, lente en alles, ziet er allemaal best goed uit en ik laat me te snel ontmoedigen of somber maken. Focus op “het leuke”. En maak er wat van, ga creatief met dat vaak stupide werk om. 


Raar dat ik 36 uur wil werken, misschien een grote fout, alleen vanwege Stella munninghoff en de andere 3 knappe dames die ik zag ? Ook. Gezellige sfeer donderdag, zelfs op 20 april bij een werkborrel geweest en dat was leuk. Zonder die maandag en woensdag bijeenkomsten kan het best ok zijn, nog 7 maanden lnv mee maken en zo. Na een goede tot top zondag een matige maandag, onrustig en onzeker. Wat ben ik blij dat ik niet of nooit in het leger zat (film legionnaire met Jean Claude van damme) blij dat ik niet getrouwd ben, blij dat ik niet met Astrid ben (omdat ik dan ines niet ontmoet had ? wat was sex en alles met Astrid goed, top). 


Dacht maandag te vaak I wish I was dead, spiertje verrekt in mijn rug en getrouwde ines. En ik dacht wanhopig, hoe kom ik hier weg. Realiseerde me naïef niet dat ik Astrid zo beledigd had. Het is opeens weer koud geworden en ik ben teleurgesteld (in mezelf), gefrustreerd en eenzaam. In de avond zag ik Ines weer en that light(en)s up my world.  


Niet zo zielig blijven kniezen, maak er wat van. Je laat je ook door het nieuws somber  maken. 


18 april

Nou dat weer, een verwijzing naar het dagblad trouw in mijn mail is opeens een verwijzing naar verschrijver geworden. Ja, had ik moeten nakijken, we zullen wel zien. Valt me mooi mee ! "Ich würde ignoriert, glücklich," seitem tegen Ines. 


In de avond geweldig aan yoga gedaan en de zaal keek ook naar me en die top Ines, droomvrouw, goddess, ze is zo geweldig (leuk). 


Te fanatiek yoga gedaan, op 19 april rugpijn en door 0,4 mg hasj en werk weer een slapeloze nacht 😬. Was een heerlijke woensdag, niet naar Utrecht, relatief weinig gedaan, mooi weer, in de zon gezeten en gewandeld, de groene asperges en aardappeltjes in schil waren ook erg lekker met de Poolse mayonaise. Ines niet gezien. 


Daarna des te meer, a goddess. 


 🤮🤮moge we eefe oofergeefe, dan komp de diepvries chinees eruit (citaat jacobse en van es, origineel van Kees van Kooten). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten